Hledáte pojištění?
Spočítat pojištěníPostup uplatnění pojistky na blbost
U každé pojišťovny se uplatnění pojistky trochu liší. Frenkee svoje pojištění vyvinul ve spolupráci s pojišťovnou Direct, která doporučuje následující postup:
- Zranil se někdo? Přivolejte neprodleně lékařskou pomoc.
 - Řekněte poškozené osobě, že máte pojištění odpovědnosti, a požádejte ji, aby ponechala škodu v původním stavu, abyste mohli vše zdokumentovat a pojišťovna mohla událost řádně prošetřit.
 - Je-li to možné, rozsah škod zdokumentujte (foto, video, kontakt na svědky).
 - Zjistěte identifikační údaje a kontakty poškozených osob.
 - Způsobené škody předem nehraďte a neuznávejte poškozeným předem jakýkoliv nárok na náhradu škody bez souhlasu pojišťovny.
 - Pojistnou událost neprodleně oznamte pojišťovně a snažte se maximálně spolupracovat při jejím prošetření.
 
Formulář pro nahlášení škodní události z pojistky na blbost
Připravte si:
- Číslo smlouvy, ze které škodu hlásíte.
 - Informace, kde, kdy a co se stalo.
 - Údaje o poškozené osobě, jestliže oznamujete škodu jako pojištěný.
 - Identifikační údaje všech svědků, kteří mohou doplnit, co se přesně stalo.
 - Případnou dokumentaci (foto, video).
 
Formulář pro nahlášení škody najdete na stránkách pojišťovny Direct. Vyplnění formuláře trvá zhruba 10 minut.
Nahlásit online nebo zavolejte na linku +420 221 221 221
Jak nahlásit škodu z pojištění odpovědnosti jako poškozený
Škodu můžete nahlásit i jako poškozený – ten který nárokuje škodu na majetku nebo zdraví po klientovi pojišťovny Direct. Jak postupovat?
- Neprodleně oznamte pojišťovně Direct vznik škody, spojí se s vámi a domluví další postup.
 
Na webu pojišťovny Direct zvolte volbu “Poškozený” a chytrý formulář vás krok za krokem navede na všechny potřebné údaje.
- Zajistěte identifikační údaje osoby, která škodu způsobila, a uplatněte u ní písemnou formou nárok na náhradu škody.
 - Vzniklou škodu do začátku šetření neodstraňujte. Není-li to možné, škodu zdokumentujte (foto, video, svědecké výpovědi).
 - V případě škod na majetku poškozené či zničené věci uschovejte pro potřeby šetření pojišťovnou.
 - Doložte všechny doklady, které si od vás pojišťovna vyžádá tzv. registračním dopisem.
 
Často se ptáte
- 
            Jak dlouho trvá vyřízení škody z pojištění odpovědnosti?
 - 
            Jsem poškozený, za jak dlouho dostanu náhrady své škody od pojišťovny jejího klienta?
 - 
            Co je to registrační dopis?
 - 
            Co je to písemná forma nároku na náhradu škody?
 
![]()
Rodina Kuchařových, vytopený soused
Rodina Kuchařových bydlí dlouhá léta v pronajatém bytě. V létě odjeli na víkend do jižních Čech za rodiči paní Kuchařové. Z víkendu se ale v sobotu museli vrátit zpět, protože je volal soused, který bydlí pod nimi, že mu ze stropu kape voda. V bytě Kuchařových ve stěně za kuchyňskou linkou praskla trubka a způsobila únik velkého množství vody, které postupně začalo prosakovat do bytu o patro níž. Nakonec byla škoda vyčíslena na necelých 83 000 Kč. Kuchařovi mají sjednané pojištění občanské odpovědnosti, které již v základu kryje i odpovědnost plynoucí z vlastnictví nebo užívání nemovitosti. Tuto škodu tedy pokryla kompletně pojišťovna.