Hledáte pojištění?
Spočítat pojištěníPostup uplatnění pojistky na blbost
U každé pojišťovny se uplatnění pojistky trochu liší. Frenkee svoje pojištění vyvinul ve spolupráci s pojišťovnou Direct, která doporučuje následující postup:
- Zranil se někdo? Přivolejte neprodleně lékařskou pomoc.
- Řekněte poškozené osobě, že máte pojištění odpovědnosti, a požádejte ji, aby ponechala škodu v původním stavu, abyste mohli vše zdokumentovat a pojišťovna mohla událost řádně prošetřit.
- Je-li to možné, rozsah škod zdokumentujte (foto, video, kontakt na svědky).
- Zjistěte identifikační údaje a kontakty poškozených osob.
- Způsobené škody předem nehraďte a neuznávejte poškozeným předem jakýkoliv nárok na náhradu škody bez souhlasu pojišťovny.
- Pojistnou událost neprodleně oznamte pojišťovně a snažte se maximálně spolupracovat při jejím prošetření.
Formulář pro nahlášení škodní události z pojistky na blbost
Připravte si:
- Číslo smlouvy, ze které škodu hlásíte.
- Informace, kde, kdy a co se stalo.
- Údaje o poškozené osobě, jestliže oznamujete škodu jako pojištěný.
- Identifikační údaje všech svědků, kteří mohou doplnit, co se přesně stalo.
- Případnou dokumentaci (foto, video).
Formulář pro nahlášení škody najdete na stránkách pojišťovny Direct. Vyplnění formuláře trvá zhruba 10 minut.
Nahlásit online nebo zavolejte na linku +420 221 221 221
Jak nahlásit škodu z pojištění odpovědnosti jako poškozený
Škodu můžete nahlásit i jako poškozený – ten který nárokuje škodu na majetku nebo zdraví po klientovi pojišťovny Direct. Jak postupovat?
- Neprodleně oznamte pojišťovně Direct vznik škody, spojí se s vámi a domluví další postup.
Na webu pojišťovny Direct zvolte volbu “Poškozený” a chytrý formulář vás krok za krokem navede na všechny potřebné údaje.
- Zajistěte identifikační údaje osoby, která škodu způsobila, a uplatněte u ní písemnou formou nárok na náhradu škody.
- Vzniklou škodu do začátku šetření neodstraňujte. Není-li to možné, škodu zdokumentujte (foto, video, svědecké výpovědi).
- V případě škod na majetku poškozené či zničené věci uschovejte pro potřeby šetření pojišťovnou.
- Doložte všechny doklady, které si od vás pojišťovna vyžádá tzv. registračním dopisem.
Často se ptáte
-
Jak dlouho trvá vyřízení škody z pojištění odpovědnosti?
Pokud jste tím, kdo způsobil škodu, o vyřízení se postará vaše pojišťovna, která se vás možná doptá na doplňující informace. Jinak nemusíte nic řešit. Pokud už jste vynaložili nějaké své náklady, v případě uznaného nároku vám pojišťovna zašle peníze do 15 dní od ukončení šetření. -
Jsem poškozený, za jak dlouho dostanu náhrady své škody od pojišťovny jejího klienta?
I když má pojišťovna na vyřízení škodní události až 3 měsíce, dnes se většinou vyřeší v řádu dní, pokud nejde o komplikovanou situaci se škodou na zdraví a soudní dohrou. -
Co je to registrační dopis?
Dopis, který vám přijde od pojišťovny s registračním číslem vaší škodní události. Pojišťovna jím dává na vědomí, že případ zaregistrovala a případně vás požádá o doplnění některých dokumentů. -
Co je to písemná forma nároku na náhradu škody?
Pokud jste poškozený, lepší než ústní uznání škody, je písemné potvrzení od viníka, že ke škodě došlo. Stačí popis škody s datem škody a podpisem obou stran.

