Hledáte pojištění?

Spočítat pojištění

Pojištění dovolené při epidemii COVID-19

Jednotlivé pojišťovny v současné době volí odlišný přístup k rozsahu krytí nákladů u cestovního pojištění v souvislosti s onemocněním COVID-19. Najít vhodné pojištění na dovolenou je tedy komplikovanější, než jsme zvyklí. Spolu s pandemickou situací se samozřejmě mění i pojistné podmínky pojišťoven, takže je důležité sledovat webové stránky zvolené pojišťovny.

Pojišťovny, které nabízejí cestovní pojištění chránící klienta i v případě onemocnění COVID-19, vždy vycházejí z barevného seznamu zemí podle míry rizika nákazy. Nejnovější informace najdete přímo na webových stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR (MZV ČR). Zpravidla je možné sjednat pojištění pro země, do kterých MZV ČR momentálně nezakazuje vycestovat.

Pojištění letenek při epidemii koronaviru

Vhodné cestovní pojištění vám vytrhne trn z paty také v případě, že musíte letenky na poslední chvíli stornovat vy, nebo vám je zruší letecká společnost.

Letecká společnost zruší letenky

Rušení plánovaných letů není v současné době ničím neobvyklým. Nechcete, aby vám aerolinka těsně před odletem udělala čáru přes rozpočet? Pak k cestovnímu pojištění přidejte také připojištění zrušení letu. Tento druh připojištění nabízejí jen některé pojišťovny a má předem stanovený pojistný limit. Letenku první třídy vám tedy připojištění s největší pravděpodobností neproplatí, ale na ekonomickou třídu by to už stačit mohlo.

Karanténa před odletem na dovolenou

Pokud máte sjednané cestovní pojištění spolu s připojištěním pro Storna cesty a před plánovanou cestou onemocníte koronavirem, pak pojišťovna hradí vzniklé náklady. Kromě ceny letenek jsou to například i náklady na ubytovací služby. Podmínkou je ale lékařem potrvzená diagnóza.

Problém může nastat v momentě, kdy vám byla Krajskou hygienickou stanicí nařízena povinná karanténa, ale nebyli jste pozitivně testováni na onemocnění COVID-19. V takovém případě vám pojišťovna způsobenou škodu zpravidla neproplatí. Vždy záleží na dané situaci a pojistných podmínkách zvolené pojišťovny.

Karanténa před odletem z dovolené

Pozitivní test na koronavirus vás může překvapit i při zpáteční cestě z cílové destinace. Zde se již nerozlišuje, zda jste byli umístěni do karantény z preventivních důvodů (např. při pozitivním testu na COVID-19 u partnera), nebo jste sami onemocněli. Pokud zvolené cestovní pojištění kryje náklady na karanténu v zahraničí, pak se vztahuje na obě zmíněné situace. Opět je ale nutné vycházet z pojistných podmínek. Cestovní pojištění, které platí i pro případ karantény, vás ochrání před výdaji za náhradní ubytování i dopravu.

Frenkee box
Zmeškal jsi zpáteční let z důvodu karantény? Pak co nejdříve kontaktuj cestovní kancelář, případně leteckou společnost, a domluv se na termínu náhradního letu.

Frenkeeho pojištění letenek COVID-19

Cestovní pojištění, které se vztahuje také na výdaje spojené s koronavirem, nabízí Frenkee ve spolupráci s pojišťovnou AXA Assistance a pojišťovnou Colonnade.

U zmíněných pojišťoven můžete k cestovnímu pojištění připojit také připojištění Storna cesty. Jedná se o pojištění, které vás ochrání, pokud dovolenou musíte ze závažných důvodů zrušit (např. z důvodu karantény), a vztahuje se i na náklady na zpáteční cestu v případě předčasného návratu. Představuje ideální způsob pro pojištění dovolené i pojištění letenek v dnešní nejisté době. Pojistným limitem je celková cena zájezdu.

Frenkee box
V rámci připojištění Storna cesty platíš u AXA Assistance spoluúčast ve výši 20 %. Pojišťovna Colonnade ti spoluúčast zcela odpustí, pokud cestu zrušíš z důvodu hospitalizace. V ostatních případech rovněž platíš 20% spoluúčast.

V rámci cestovního pojištění si samozřejmě můžete sjednat také již zmíněné připojištění zrušení letu. AXA Assistance nabízí pojistné plnění až 10 tis. Kč. U pojišťovny Colonnade vám proplatí až 5 tis. Kč. To ale platí jen v případě, že vám letecká společnost nenabídne náhradní let.

Máte zájem o cestovní pojištění? To nejvýhodnější cestovní pojištění vyberete s Frenkeem během několika minut.

Často se ptáte

  • FAQ - otázka

    Těsně před mým odjezdem Ministerstvo zahraničních věcí ČR zakázalo cestovat do země, pro kterou jsem si sjednal cestovní pojištění. Z tohoto důvodu tedy nemohu vycestovat. Mohu po pojišťovně vyžadovat uhrazení storno poplatku, který musím nyní zaplatit?

    Ne, v takovém případě to není možné.
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    V cílové destinaci neustále narůstá počet nakažených. Momentálně tedy zvažuji, že na dovolenou nepoletím. Proplatí mi v takovém případě pojišťovna storno poplatky?

    Ne, pojišťovna v tomto případě vzniklé náklady nehradí. Nejedná o závažný důvod pro zrušení cesty.
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Jaký je pojistný limit pro připojištění Storna cesty od Frenkeeho, který mě ochrání i v případě COVID-19?

    V nabídce Frenkeeho momentálně najdete cestovní pojištění od pojišťovny AXA Assistance a pojišťovny Colonnade, které vás ochrání i v případě onemocnění koronavirem. V rámci připojištění Storna cesty můžete u AXA Assistance zvolit pojistný limit až 500 tis. Kč na pojistnou smlouvu. U pojišťovny Colonnade je to maximálně 250 tis. Kč na osobu nebo 500 tis. Kč na všechny pojištěné osoby v rámci jedné pojistné smlouvy.
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Proplácí pojišťovny testování na COVID-19?

    Pojišťovna proplatí náklady na testování pouze v případě, že je nutné pro správné určení lékařské diagnózy. Povinné testy před dovolenou nebo při návratu tedy musíte zaplatit z vlastní kapsy.
    FAQ - odpověď

Frenkee avatar Frenkee avatar

Andrea Jandová, 32 let, zničená matrace

Paní Andrea byla s rodinou a malým synem na dovolené na Kubě. Syn se v noci počůral a promočil hotelovou matraci. Rodiče žádali o čisté povlečení, které dostali bez poplatku. Za čištění matrace ale museli zaplatit skoro 100 EUR.

Hledáte pojištění?

Spočítat pojištění
Stačí zadat svůj e-mail.
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Chráněno službou reCAPTCHA. Ochrana soukromí - Smluvní podmínky