Hledáte pojištění?

Spočítat pojištění

Cestovní pojištění vás má během dovolené především chránit před nečekanými výdaji za lékařskou péči, což je o to aktuálnější, když u nás i ve světě řádí epidemie COVID-19. Přečtěte si, jak se s koronavirem vypořádaly pojišťovny nabízející cestovní pojištění, co všechno máte v tomto komplikovaném období kryté a co naopak cestovní pojištění v souvislosti s COVID-19 nepokryje. V neposlední řadě se podíváme na to, jak si můžete pojistit případné zrušení zájezdu, dopravy nebo ubytování.

Platnost cestovního pojištění pro COVID-19

Každá pojišťovna na českém trhu volí vlastní přístup v souvislosti s pojištěním výdajů na léčbu onemocnění koronavirem v zahraničí. Některé takové pojištění vůbec nenabízejí, jiné cestovní pojištění sice nabízejí, ale jen v omezeném rozsahu. V každém případě ale pojišťovny vždy vycházejí z barevného seznamu zemí podle míry rizika nákazy. Aktualizovaný seznam najdete na webových stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR (MZV ČR).

Země, které jsou označeny zelenou nebo oranžovou barvou nepředstavují problém. Balíček cestovního pojištění vás v takovém případě chrání až do výše zvoleného limitu léčebných výloh.

V případě, že se rozhodnete navštívit země označené jinou barvou (např. červená, tmavě červená), pojištění se zpravidla na výlohy spojené s koronavirem nevztahuje. Výjimkou je například balíček od AXA Assistance cestovní pojištění Excelent, které si s Frenkeem můžete sjednat během několika minut a platí i v zemích s vyšším rizikem nákazy.

Frenkee box
Pokud se země ocitne na červeném seznamu Ministerstva zahraničních věcí ČR až po tvém příjezdu do destinace, cestovní pojištění platí v plném rozsahu.

Samozřejmě může dojít i k tomu, že se cílová destinace ocitne na seznamu zemí, kam MZV ČR zcela zakázalo vstup ještě před vaším odjezdem na dovolenou, i když jste si zájezd zařídili v dobré víře, ještě když byla země stále v “zelených” číslech. Pokud pro návštěvu takové země už máte také sjednané cestovní pojištění, pak musíte počítat s tím, že pojišťovny zpravidla nekryjí případné storno poplatky.

Před plánovanou cestou je tedy vhodné sledovat i nárůst počtu nakažených ve zvolené destinaci. Stoupající číslo vás může včas upozornit na to, že v budoucnu dojde k zařazení země na seznam vysoce rizikových území, kam je zakázáno vycestovat.

Léčebné výdaje na onemocnění COVID-19

Pokud se v zahraničí nakazíte koronavirem a před cestou jste si sjednali cestovní pojištění, které se vztahuje na onemocnění COVID-19, pak vám pojišťovna proplatí veškeré náklady na zdravotní péči, a to až do výše pojistného limitu.

Zrušení plánované dovolené kvůli COVID-19

Cestovní pojištění vás může ochránit také v případě, že ještě před cestou onemocníte COVID-19. Stačí si jen předem sjednat připojištění Storna cesty. Pojištění ale neplatí pro situace, kdy pro zrušení cesty nemáte závažný důvod. Pokud tedy zrušíte dovolenou kvůli tomu, že se bojíte vycestovat, nebo MZV zařadilo zemi mezi rizikové, jak jsme zmínili výše, pojišťovna vám nic neproplatí.

Testování na COVID-19 před cestou do zahraničí

Samostatnou kapitolou jsou povinné testy na přítomnost koronaviru. Pojišťovny hradí testování pouze v případě, že je nutné pro stanovení lékařské diagnózy. Povinné testy před cestou si tedy musíte zaplatit sami. To se samozřejmě vztahuje i pro zpáteční cestu.

Povinná karanténa na dovolené v zahraničí

V případě, že vám byla v zahraničí nařízena povinná karanténa, pojišťovny vám zpravidla bezplatně prodlouží cestovní pojištění. Náklady na prodloužení pobytu, nebo nákup nových letenek již nemusí být součástí cestovního pojištění. Vždy je tedy důležité důkladně prostudovat pojistné podmínky a obsah jednotlivých balíčků cestovního pojištění.

Frenkee box
frenkeeHighlightControl:render, Zajímá tě, jak funguje pojištění letenek za pandemie COVID-19? Přečti si můj další článek.

Nevíte si rady? S Frenkeem vyberete to nejlepší cestovní pojištění i pro cestování za situace, kdy stále řádí COVID-19, během několika minut. 

Frenkeeho cestovní pojištění pro COVID-19

Cestovní pojištění, které se vztahuje i na onemocnění COVID-19, v současné době nabízí také Frenkee. Vybírat můžete z balíčků pojišťoven AXA Assistance nebo pojišťovny Colonnade.

AXA Assistance a cestovní pojištění pro COVID-19

Cestovní pojištění od pojišťovny AXA Assistance vás chrání až do výše zvoleného pojistného limitu a vztahuje se také na náklady spojené s karanténou v zahraničí. V současné době můžete vybírat z pojistných limitů v rozmezí od 2,5 mil. Kč do 500 mil. Kč. Pojistný limit platí pouze pro země, kam Ministerstvo zahraničních věcí ČR v současné době doporučuje cestovat.

Frenkee box
Chystáš se do země, která je označena červenou barvou? Pak si u AXA Assistance sjednej cestovní pojištění Excelent. Tato varianta pojištění zahrnuje také dílčí limit léčebných výloh (1 mil. Kč), který platí i v zemích s vyšším rizikem nákazy. Ale pozor! Pojistné krytí neplatí na území USA, Mexika a Kanady.

K cestovnímu pojištění od AXA Assistance je zároveň vhodné přidat také připojištění Storna cesty. To si můžete sjednat nejpozději 15 dní před plánovaným odjezdem a chrání vás v případě, že dovolenou musíte na poslední chvíli zrušit (např. z důvodu karantény). Sjednává se se spoluúčastí ve výši 20 % a pojistným limitem až 500 tis. Kč (na pojistnou smlouvu).

Colonnade a cestovní pojištění pro COVID-19

Pojišťovna Colonnade kryje náklady související s koronavirem v rámci balíčků cestovního pojištění Pop a Rock. Pojistný limit je pro oba balíčky totožný, a to 5 mil. Kč. Pojištění si můžete sjednat i pro země, do kterých Ministerstvo zahraničních věcí ČR v současné době nezakazuje cestovat.

Náklady spojené s karanténou v zahraničí kryje pojišťovna Colonnade pouze v případě, že zvolíte připojištění Karanténa, terorismus a jiné nebezpečí. Počítejte ale s limitem 2,5 tis. Kč na den a maximální dobou 14 dní.

Připojištění Storna cesty můžete u Colonnade sjednat nejpozději 30 dnů před začátkem dovolené.

Často se ptáte

  • FAQ - otázka

    V zahraničí mi byla před odjezdem nařízena povinná karanténa a cestovní pojištění mi dnes vyprší. Musím kontaktovat pojišťovnu, nebo se cestovní pojištění prodlouží automaticky?

    V takovém případě si připravte číslo pojistné smlouvy a kontaktujte pojišťovnu (asistenční službu). 
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Mám sjednané cestovní pojištění od Frenkeeho (ve spolupráci s pojišťovnou Colonnade) s připojištěním pro povinnou karanténu. Musím v případě nařízené karantény v zahraničí platit spoluúčast?

    Záleží na dané situace. Pojišťovna Colonnade od vás může požadovat spoluúčast ve výši až 20 %, pokud je během nařízené karantény možné provádět rekreační aktivity.
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Nutně potřebuji vycestovat do země, ve které pojišťovna nekryje náklady spojené s onemocněním COVID-19? Skutečně není možné získat cestovní pojištění?

    V takovém případě se obraťte přímo na pojišťovnu, kde s vámi proberou případné možnosti.
    FAQ - odpověď

Frenkee avatar Frenkee avatar

Andrea Jandová, 32 let, zničená matrace

Paní Andrea byla s rodinou a malým synem na dovolené na Kubě. Syn se v noci počůral a promočil hotelovou matraci. Rodiče žádali o čisté povlečení, které dostali bez poplatku. Za čištění matrace ale museli zaplatit skoro 100 EUR.

Hledáte pojištění?

Spočítat pojištění
Stačí zadat svůj e-mail.
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Chráněno službou reCAPTCHA. Ochrana soukromí - Smluvní podmínky