Pojištění proti krádeži majetku

K pojištění domácnosti si můžete standardně připojistit majetek proti krádeži. Cena se liší podle toho, jak hodnotný majetek pojišťujete a jaké je zabezpečení vašeho domu nebo bytu. S tím souvisí i jeho poloha – čím dál od města nebo vesnice bydlíte, tím víc si za připojištění zaplatíte.

Pojištění garáže

Pokud nemáte garáž přímo v domě, ale stojí samostatně opodál, vyplatí se vám popřemýšlet o pojištění garáže proti krádeži. Zvlášť jestli v ní skladujete například lyžařské nebo cyklistické vybavení. Mějte ale na paměti, že na auto se pojistka nevztahuje – od toho máte havarijní pojištění.

Pojištění sklepa

Sklep se řadí mezi nebytové prostory, které si můžete v rámci pojištění domácnosti připojistit. Limit pojistného plnění ale u sklepa bývá poměrně nízký a navíc se do něj nezapočítávají předměty vyšší hodnoty, jako jsou mimořádná umělecká díla, elektronika, šperky nebo starožitnosti. Důkladně si proto vždycky přečtěte konkrétní podmínky, ať nejste překvapení.

Pojištění invalidního vozíku a pojištění naslouchátka

Pokud máte nějakou zdravotní pomůcku, můžete si ji připojit k pojištění domácnosti. Jedná se o elektrické i klasické invalidní vozíky s příslušenstvím, inzulínové pumpy nebo naslouchátka. Důležité je, abyste je měli pro svou potřebu a nevyužívali je k podnikání.

Pojištění fasády

Připojistit si můžete také fasádu domu. I když se to někdy zdá jako zbytečnost, škoda se u fasády často vyšplhá do desítek tisíc Kč. Stačí když vám na domě udělají hnízdo ptáci nebo vosy a problém je na světě. Většinou se totiž ve výsledku musí opravit daleko větší kus, než byste na první pohled čekali.

Pojištění proti sprejerům

Toto připojištění souvisí s pojištěním fasády. Na rozdíl od něj se ale vztahuje i na přidružené stavby na vašem pozemku – na garáž, stodolu nebo třeba plot. Abyste ale dostali náhradu škody, je potřeba prokázat, že vandalismus nezpůsobil nikdo z rodiny nebo spolubydlících, ale skutečně cizí osoba.

Pojištění ušlého nájmu

Pokud svou nemovitost pronajímáte, určitě se vám hodí připojištění ušlého nájmu. V případě, že by se dům nebo byt stal z nějakého důvodu neobyvatelným, pojišťovna vám nájem uhradí. Musíte ale předložit nájemní smlouvu minimálně na 12 měsíců, doklad o výši škody a důkaz, že nájem už nějakou dobu běží.

Frenkee box
Je důležité, aby nemovitost byla neobyvatelná z důvodů, které pojišťovna standardně uznává a které máte zahrnuté ve smlouvě. Pokud se totiž bude jednat o některou z výjimek, ani ušlý nájem nedostanete.

Další připojištění majetku

Pojišťovny nabízí i další více či méně specifické možnosti připojištění:

  • pojištění kola
  • pojištění domácích mazlíčků
  • pojištění náhrady vodného a stočného – Pokud dojde k nenadálé události na vodovodním zařízení, pojišťovna vám proplatí náklady na vodu, která zbytečně odtekla.
  • pojištění zkaženého jídla – Když vám na dlouhou dobu vypadne proud nebo se rozbije lednice, pojišťovna vám uhradí náklady na nákup nového jídla.

Frenkee box
Připlatit si můžeš i pojištění odpovědnosti vlastníka nemovitosti za škodu na cizím majetku. Oceníš ho například, když se ti z domu utrhne okap a poničí auto pod ním.

Často se ptáte

  • FAQ - otázka

    Jaké vedlejší objekty pojištění majetku kryje?

    Standardně se vedlejšími objekty myslí stavby, které leží na stejném nebo přilehlém pozemku jako vaše nemovitost. Bývá to garáž, stodola, pergola, plot, zapuštěný bazén, studna nebo třeba čistička odpadních vod.
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Jak mám postupovat, když chci nahlásit škodu z pojištění majetku?

    Pokud dojde ke škodě na vašem majetku, snažte se všechno co nejlépe zdokumentovat, ideálně pomocí fotek nebo videa. V případě krádeže nebo zničení majetku cizím zaviněním, všechno nahlaste na policii. Následně tyto záznamy spolu s případným policejním protokolem přiložte ke hlášení o škodní události.
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Co potřebuji k nahlášení škody na majetku?

    Když potřebujete nahlásit škodu, pojišťovna po vás bude chtít tyto informace:

    • Číslo vaší pojistné smlouvy.

    • Kdy a kde škoda vznikla.

    • Jak ke škodě došlo.

    • Co přesně utrpělo škodu.

    • Číslo účtu, na který chcete poslat pojistné plnění.

    FAQ - odpověď

Stačí zadat svůj e-mail.
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Chráněno službou reCAPTCHA. Ochrana soukromí - Smluvní podmínky