Pojištění nemovitosti

  • FAQ - otázka

    Jak se liší pojištění nemovitosti a pojištění domácnosti?

    Pojištění nemovitosti kryje stavbu jako takovou. Zahrnuje navíc všechno, co je její pevnou součástí – tedy třeba venkovní žaluzie, solární panely nebo topení. Pojištění domácnosti oproti tomu kryje jen vybavení domu nebo bytu. Patří sem nábytek, zařízení toalety a koupelny, elektronika nebo třeba oblečení.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Pojištění nemovitosti kryje stavbu jako takovou. Zahrnuje navíc všechno, co je její pevnou součástí – tedy třeba venkovní žaluzie, solární panely nebo topení. Pojištění domácnosti oproti tomu kryje jen vybavení domu nebo bytu. Patří sem nábytek, zařízení toalety a koupelny, elektronika nebo třeba oblečení.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Existuje přepojištění nemovitosti?

    Ano, stejně jako podpojištění existuje i přepojištění. Dochází k němu ve chvíli, kdy svou nemovitost pojistíte na vyšší částku, než jaká je její skutečná hodnota. Přepojištění pro vás ale nemá tak zásadní dopady. V takovém případě vám totiž pojišťovna proplatí skutečnou hodnotu domu nebo bytu. Vy tak přijdete jen o ty peníze, které jste platili navíc za vyšší pojištění.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Ano, stejně jako podpojištění existuje i přepojištění. Dochází k němu ve chvíli, kdy svou nemovitost pojistíte na vyšší částku, než jaká je její skutečná hodnota. Přepojištění pro vás ale nemá tak zásadní dopady. V takovém případě vám totiž pojišťovna proplatí skutečnou hodnotu domu nebo bytu. Vy tak přijdete jen o ty peníze, které jste platili navíc za vyšší pojištění.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Jak probíhá odhad nemovitosti?

    Aby odhadce stanovil tržní cenu vaší nemovitosti, může postupovat 2 způsoby:

    • Dorazí k vám a odhad udělá přímo na místě. Nemovitost si důkladně prohlédne a zhodnotí její stav i lokalitu.

    • Hodnotu stanoví podle cenové mapy – cenu tedy odhadne podle toho, kolik stojí podobné objekty ve vašem okolí. Tato varianta se ale týká jen bytů, u rodinných domů odhad na dálku udělat nejde.

    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

    Aby odhadce stanovil tržní cenu vaší nemovitosti, může postupovat 2 způsoby:

    • Dorazí k vám a odhad udělá přímo na místě. Nemovitost si důkladně prohlédne a zhodnotí její stav i lokalitu.

    • Hodnotu stanoví podle cenové mapy – cenu tedy odhadne podle toho, kolik stojí podobné objekty ve vašem okolí. Tato varianta se ale týká jen bytů, u rodinných domů odhad na dálku udělat nejde.

    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

Pojištění domácích mazlíčků

  • FAQ - otázka

    Na jaká zvířata se vztahuje pojištění mazlíčků?

    Pojištění se většinou vztahuje jen na psy nebo kočky. Pokud máte jiného domácího mazlíčka, pravděpodobně u pojišťovny neuspějete. Kromě toho je ale možné pojistit i hospodářská zvířata a koně.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Pojištění se většinou vztahuje jen na psy nebo kočky. Pokud máte jiného domácího mazlíčka, pravděpodobně u pojišťovny neuspějete. Kromě toho je ale možné pojistit i hospodářská zvířata a koně.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Co musím splnit, když chci nechat pojistit zvíře?

    Každý majitel musí mazlíčka chovat v odpovídajících podmínkách, dodržovat předpisy a zákon na ochranu zvířat proti týrání, pravidelně s ním chodit k veterináři a nechat ho očkovat.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Každý majitel musí mazlíčka chovat v odpovídajících podmínkách, dodržovat předpisy a zákon na ochranu zvířat proti týrání, pravidelně s ním chodit k veterináři a nechat ho očkovat.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Hradí pojišťovna náklady na porod mazlíčka?

    Ne, náklady související s graviditou, porodem nebo kastrací mazlíčka pojišťovna neproplácí.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Ne, náklady související s graviditou, porodem nebo kastrací mazlíčka pojišťovna neproplácí.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

Pojištění jízdního kola

  • FAQ - otázka

    Platí pojištění na kolo i při krádeži z nosiče auta?

    Pokud chcete, aby vám pojišťovna proplatila kolo ukradené z nosiče auta, musíte splnit poměrně přísné podmínky. Auto by hlavně v době krádeže mělo stát na soukromém pozemku – tedy na hlídaném parkovišti nebo v kempu.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Pokud chcete, aby vám pojišťovna proplatila kolo ukradené z nosiče auta, musíte splnit poměrně přísné podmínky. Auto by hlavně v době krádeže mělo stát na soukromém pozemku – tedy na hlídaném parkovišti nebo v kempu.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Můžu kolo zahrnout i do jiného pojištění než pojištění domácnosti?

    Ano. Jestli s kolem někam vyrážíte, můžete ho zahrnout do havarijního pojištění nebo do pojištění zavazadel u autopojištění nebo cestovního pojištění.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Ano. Jestli s kolem někam vyrážíte, můžete ho zahrnout do havarijního pojištění nebo do pojištění zavazadel u autopojištění nebo cestovního pojištění.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Na co se pojištění kola běžně nevztahuje?

    Mezi výjimky většinou patří krádež kola mimo domácnost nebo soukromý pozemek mezi 22. a 6. hodinou. Kromě toho se pojištění často nevztahuje na příslušenství, jako je tachometr nebo nosič, případně na škody, které kryje záruka.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Mezi výjimky většinou patří krádež kola mimo domácnost nebo soukromý pozemek mezi 22. a 6. hodinou. Kromě toho se pojištění často nevztahuje na příslušenství, jako je tachometr nebo nosič, případně na škody, které kryje záruka.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

Pojištění a povodně

  • FAQ - otázka

    Kde najdu informace o povodňových zónách?

    V jaké zóně vaše nemovitost leží, si jednoduše ověříte na stránkách České asociace pojišťoven – cap.cz. Vyhledáte si svou adresu a zadáte e-mail, na který vám informace o povodňové zóně přijde.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    V jaké zóně vaše nemovitost leží, si jednoduše ověříte na stránkách České asociace pojišťoven – cap.cz. Vyhledáte si svou adresu a zadáte e-mail, na který vám informace o povodňové zóně přijde.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Jaký je rozdíl mezi povodní a záplavou?

    Povodeň je situace, kdy se do oblasti rozlije řeka, potok, přehrada nebo třeba rybník. Záplava oproti tomu vzniká při zatopení nemovitosti kvůli přívalovým dešťům, tajícímu sněhu nebo sesuvům bláta. Může se tedy objevit kdekoli mimo vodní toky.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Povodeň je situace, kdy se do oblasti rozlije řeka, potok, přehrada nebo třeba rybník. Záplava oproti tomu vzniká při zatopení nemovitosti kvůli přívalovým dešťům, tajícímu sněhu nebo sesuvům bláta. Může se tedy objevit kdekoli mimo vodní toky.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

Krytí pojištění majetku

  • FAQ - otázka

    Jaké vedlejší objekty pojištění majetku kryje?

    Standardně se vedlejšími objekty myslí stavby, které leží na stejném nebo přilehlém pozemku jako vaše nemovitost. Bývá to garáž, stodola, pergola, plot, zapuštěný bazén, studna nebo třeba čistička odpadních vod.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Standardně se vedlejšími objekty myslí stavby, které leží na stejném nebo přilehlém pozemku jako vaše nemovitost. Bývá to garáž, stodola, pergola, plot, zapuštěný bazén, studna nebo třeba čistička odpadních vod.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Na co se vztahuje pojištění domácnosti?

    Pojištění domácnosti zahrnuje veškeré vybavení domu, jako je nábytek, knihy, elektronika, kuchyňská linka, zařízení koupelny a toalety.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Pojištění domácnosti zahrnuje veškeré vybavení domu, jako je nábytek, knihy, elektronika, kuchyňská linka, zařízení koupelny a toalety.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Na co se vztahuje pojištění nemovitosti?

    Pojištění nemovitosti se vztahuje na dům jako takový – tedy konstrukci, která je pevně spojená se zemí. Spadají sem ale i různé stavební doplňky, jako jsou venkovní žaluzie, verandy, topení nebo solární panely.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Pojištění nemovitosti se vztahuje na dům jako takový – tedy konstrukci, která je pevně spojená se zemí. Spadají sem ale i různé stavební doplňky, jako jsou venkovní žaluzie, verandy, topení nebo solární panely.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

Hlášení škody z pojištění majetku

  • FAQ - otázka

    Jak mám postupovat, když chci nahlásit škodu z pojištění majetku?

    Pokud dojde ke škodě na vašem majetku, snažte se všechno co nejlépe zdokumentovat, ideálně pomocí fotek nebo videa. V případě krádeže nebo zničení majetku cizím zaviněním, všechno nahlaste na policii. Následně tyto záznamy spolu s případným policejním protokolem přiložte ke hlášení o škodní události.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Pokud dojde ke škodě na vašem majetku, snažte se všechno co nejlépe zdokumentovat, ideálně pomocí fotek nebo videa. V případě krádeže nebo zničení majetku cizím zaviněním, všechno nahlaste na policii. Následně tyto záznamy spolu s případným policejním protokolem přiložte ke hlášení o škodní události.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Co potřebuji k nahlášení škody na majetku?

    Když potřebujete nahlásit škodu, pojišťovna po vás bude chtít tyto informace:

    • Číslo vaší pojistné smlouvy.

    • Kdy a kde škoda vznikla.

    • Jak ke škodě došlo.

    • Co přesně utrpělo škodu.

    • Číslo účtu, na který chcete poslat pojistné plnění.

    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

    Když potřebujete nahlásit škodu, pojišťovna po vás bude chtít tyto informace:

    • Číslo vaší pojistné smlouvy.

    • Kdy a kde škoda vznikla.

    • Jak ke škodě došlo.

    • Co přesně utrpělo škodu.

    • Číslo účtu, na který chcete poslat pojistné plnění.

    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

Sjednání a výpověď pojištění

  • FAQ - otázka

    Co má vliv na cenu pojištění domácnosti?

    Finální cenu pojištění domácnosti ovlivňuje hlavně těchto 5 faktorů:

    • Výše pojistné částky – Hodnota, na jakou svůj majetek pojistíte, by měla odpovídat skutečnosti. V žádném případě se nevyplatí cenu své domácnosti přeceňovat, ale ani podceňovat. V případě pojistné události by se vám to vymstilo a dostali byste od pojišťovny jen zlomek peněz.

    • Lokalita vaší domácnosti – Je rozdíl, jestli bydlíte v Praze, na malém městě, nebo na vesnici. Každá oblast leží v jiném pásmu rizikovosti – tedy pravděpodobnosti vzniku pojistné události.

    • Spoluúčast – Sami si nastavíte, jak velkou spoluúčast si s pojišťovnou dohodnete. Mějte jen na paměti, že čím vyšší spoluúčast si sjednáte, tím nižší částku za pojištění platíte. Na druhou stranu ale v případě, že se s vaší domácností něco stane, dáte víc peněz ze svého.

    • Zabezpečení domácnosti – Tato veličina úzce souvisí s výší pojistné částky. Čím vyšší je totiž hodnota vašeho majetku, tím lepší zabezpečení po vás bude pojišťovna chtít. Bezpečnostní zámky, alarmy, kamery – to všechno samozřejmě zvyšuje úroveň zabezpečení majetku. Pro případ řádění živlů se zabezpečení posuzuje podle materiálu, který majetek chrání. Cihlový dům je odolnější než dřevěný, kovový trezor na cennosti je zase lepší než skříň z dřevotřísky.

    • Frekvence plateb – Nejvýhodnější pro vás je, když si nastavíte roční platbu. Pokud z nějakého důvodu potřebujete částku rozdělit a platit častěji, pojištění vás zpravidla vyjde o něco dráž.

    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

    Finální cenu pojištění domácnosti ovlivňuje hlavně těchto 5 faktorů:

    • Výše pojistné částky – Hodnota, na jakou svůj majetek pojistíte, by měla odpovídat skutečnosti. V žádném případě se nevyplatí cenu své domácnosti přeceňovat, ale ani podceňovat. V případě pojistné události by se vám to vymstilo a dostali byste od pojišťovny jen zlomek peněz.

    • Lokalita vaší domácnosti – Je rozdíl, jestli bydlíte v Praze, na malém městě, nebo na vesnici. Každá oblast leží v jiném pásmu rizikovosti – tedy pravděpodobnosti vzniku pojistné události.

    • Spoluúčast – Sami si nastavíte, jak velkou spoluúčast si s pojišťovnou dohodnete. Mějte jen na paměti, že čím vyšší spoluúčast si sjednáte, tím nižší částku za pojištění platíte. Na druhou stranu ale v případě, že se s vaší domácností něco stane, dáte víc peněz ze svého.

    • Zabezpečení domácnosti – Tato veličina úzce souvisí s výší pojistné částky. Čím vyšší je totiž hodnota vašeho majetku, tím lepší zabezpečení po vás bude pojišťovna chtít. Bezpečnostní zámky, alarmy, kamery – to všechno samozřejmě zvyšuje úroveň zabezpečení majetku. Pro případ řádění živlů se zabezpečení posuzuje podle materiálu, který majetek chrání. Cihlový dům je odolnější než dřevěný, kovový trezor na cennosti je zase lepší než skříň z dřevotřísky.

    • Frekvence plateb – Nejvýhodnější pro vás je, když si nastavíte roční platbu. Pokud z nějakého důvodu potřebujete částku rozdělit a platit častěji, pojištění vás zpravidla vyjde o něco dráž.

    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Kdy se pojištění majetku platí?

    Platí se většinou jednou ročně podle toho, kdy přesně jste si smlouvu sjednali. Pokud chcete částku rozdělit do několika plateb, domluvte si to dopředu s pojišťovnou.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Platí se většinou jednou ročně podle toho, kdy přesně jste si smlouvu sjednali. Pokud chcete částku rozdělit do několika plateb, domluvte si to dopředu s pojišťovnou.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Kdy pojištění majetku začíná a končí?

    První den pojištění je uvedený na pojistné smlouvě. Od tohoto data většinou platí na dobu neurčitou. Pokud chcete pojištění z nějakého důvodu vypovědět, je potřeba to udělat písemně s dostatečným předstihem před výročím pojistky.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    První den pojištění je uvedený na pojistné smlouvě. Od tohoto data většinou platí na dobu neurčitou. Pokud chcete pojištění z nějakého důvodu vypovědět, je potřeba to udělat písemně s dostatečným předstihem před výročím pojistky.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Můžu nechat pojistit i nezkolaudovanou nemovitost?

    Ano, na nemovitost před kolaudací se vztahuje pojištění stavby. Kryje nejen nemovitost jako takovou, ale i stavební materiál. Dům můžete pojistit už ve chvíli, kdy ho začínáte stavět – stačí vám k tomu nahlásit číslo pozemku a plánovanou hodnotu nemovitosti.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Ano, na nemovitost před kolaudací se vztahuje pojištění stavby. Kryje nejen nemovitost jako takovou, ale i stavební materiál. Dům můžete pojistit už ve chvíli, kdy ho začínáte stavět – stačí vám k tomu nahlásit číslo pozemku a plánovanou hodnotu nemovitosti.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Musím mít pojištění nemovitosti k hypotéce?

    Ano. Aby vám banka schválila hypotéku, musíte kupovanou nemovitost pojistit. Banky se tím snaží chránit své peníze pro případ, že by se s nemovitostí něco stalo. Uplatňuje se tady totiž takzvaná vinkulace pojistného plnění. To znamená, že pojišťovna by náhradu škody nevyplácela vám, ale přímo bance.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Ano. Aby vám banka schválila hypotéku, musíte kupovanou nemovitost pojistit. Banky se tím snaží chránit své peníze pro případ, že by se s nemovitostí něco stalo. Uplatňuje se tady totiž takzvaná vinkulace pojistného plnění. To znamená, že pojišťovna by náhradu škody nevyplácela vám, ale přímo bance.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Jak na výpověď pojištění domácnosti?

    Pojištění domácnosti můžete vypovědět vždy jen písemně. Podepsanou výpověď je potřeba doručit na adresu banky buď poštou, nebo osobně na některou z poboček. Aby vám pojišťovna ukončení smlouvy uznala, musíte splnit řádný termín podání výpovědi. Nejčastější možnosti jsou tyto:

    • minimálně 6 týdnů před koncem pojistného období

    • nejpozději do 2 měsíců od uzavření smlouvy

    • do 3 měsíců od oznámení pojistné události

    • co nejdříve po změně vlastníka majetku

    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

    Pojištění domácnosti můžete vypovědět vždy jen písemně. Podepsanou výpověď je potřeba doručit na adresu banky buď poštou, nebo osobně na některou z poboček. Aby vám pojišťovna ukončení smlouvy uznala, musíte splnit řádný termín podání výpovědi. Nejčastější možnosti jsou tyto:

    • minimálně 6 týdnů před koncem pojistného období

    • nejpozději do 2 měsíců od uzavření smlouvy

    • do 3 měsíců od oznámení pojistné události

    • co nejdříve po změně vlastníka majetku

    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

Pojmy z pojištění majetku

  • FAQ - otázka

    Co je to podpojištěnost?

    Podpojištěnost je případ, kdy dům nebo byt podhodnotíte. Dejte si na to pozor, protože pojišťovny podpojištění penalizují tím, že vám krátí pojistné plnění. Řekněme například, že vlastníte nemovitost, která má hodnotu 5 000 000 Kč, ale pojistíte ji jen na 2 500 000 Kč. To znamená, že jste ji o polovinu podhodnotili. V případě škody pak pojišťovna zkrátí pojistné plnění taky na polovinu – nevyplatí vám tedy 2 500 000 Kč, ale jen 1 250 000 Kč.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    Podpojištěnost je případ, kdy dům nebo byt podhodnotíte. Dejte si na to pozor, protože pojišťovny podpojištění penalizují tím, že vám krátí pojistné plnění. Řekněme například, že vlastníte nemovitost, která má hodnotu 5 000 000 Kč, ale pojistíte ji jen na 2 500 000 Kč. To znamená, že jste ji o polovinu podhodnotili. V případě škody pak pojišťovna zkrátí pojistné plnění taky na polovinu – nevyplatí vám tedy 2 500 000 Kč, ale jen 1 250 000 Kč.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Co znamená pojištění stavebních součástí?

    V rámci pojištění si můžete připojistit i stavební součásti. Do této kategorie spadá například topení, sanitární vybavení koupelny a toalety, obklady a podlahové krytiny. Některé pojišťovny sem řadí i vestavěné skříně a kuchyňské linky s vestavěnými spotřebiči.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    V rámci pojištění si můžete připojistit i stavební součásti. Do této kategorie spadá například topení, sanitární vybavení koupelny a toalety, obklady a podlahové krytiny. Některé pojišťovny sem řadí i vestavěné skříně a kuchyňské linky s vestavěnými spotřebiči.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
  • FAQ - otázka

    Co znamená vinkulace pojištění nemovitosti?

    S vinkulací pojištění nemovitosti se setkáte, pokud plánujete kupovat byt nebo dům na hypotéku. Vinkulací si banka na sebe váže případné pojistné plnění, které by se na nemovitost vztahovalo. Tím chrání své peníze pro případ, že by nemovitost byla z nějakého důvodu poškozená nebo zničená. Pojišťovna by pak totiž peníze nevyplácela vám, ale přímo bance.
    Nenašli jste odpověď?
    Smartphone
    +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď
    S vinkulací pojištění nemovitosti se setkáte, pokud plánujete kupovat byt nebo dům na hypotéku. Vinkulací si banka na sebe váže případné pojistné plnění, které by se na nemovitost vztahovalo. Tím chrání své peníze pro případ, že by nemovitost byla z nějakého důvodu poškozená nebo zničená. Pojišťovna by pak totiž peníze nevyplácela vám, ale přímo bance.
    Nenašli jste odpověď? Napište mi do online chatu vpravo dole nebo mi zavolejte.
    Smartphone +420226633522 Po–Pá (10:00–18:00)
    FAQ - odpověď

Stačí zadat svůj e-mail.
Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.

Chráněno službou reCAPTCHA. Ochrana soukromí - Smluvní podmínky