Hledáte pojištění?
Spočítat pojištěníHlášení škodních událostí z životního pojištění: Postup
S hlášením škodních událostí ze životního pojištění zbytečně neotálejte. Čím dříve odešlete veškerou dokumentaci, tím rychleji získáte pojistné plnění. Šetření pojistné události musí pojišťovna ze zákona dokončit do 3 měsíců od okamžiku, kdy dodáte všechny potřebné dokumenty. To je ovšem horní hranice. U pojišťoven se zpravidla snaží škodní události vyřídit během několika dní.
Vyplňte formulář oznamující pojistnou událost
Formulář najdete na webových stránkách pojišťovny a vyplňuje ho majitel pojistky.

Do formuláře pro hlášení škodních událostí z životního pojištění uvedete:
- Číslo pojistné smlouvy.
- Identifikační údaje pojištěné osoby (jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo,adresa, telefonní číslo, atd.).
- Bankovní spojení pro případ výplaty pojistného plnění.
- Detailní popis pojistné události (např. datum úrazu, prvních příznaků nemoci, atd.)
- Podpis (některé pojišťovny vyžadují úředně ověřený podpis).

Předejte formulář k vyplnění svému ošetřujícímu lékaři
Lékař ve formuláři vyplní podrobný popis tělesného poškození a odpoví na další otázky týkající se zdravotního stavu pojištěné osoby.
Doložte pojišťovně zbývající dokumentaci
Pojišťovna po vás bude dále vyžadovat:
- Kopii lékařských zpráv, které se týkají pojistné události.
- Kopii propouštěcí zprávy z nemocnice (v případě hospitalizace).
- Kopii potvrzení o pracovní neschopnosti.
- Kopii policejního protokolu, pokud byla pojistná událost vyšetřována policií (např. dopravní nehoda).
V momentě, kdy máte všechny dokumenty připravené, odešlete je bez dalších odkladů na adresu pojišťovny. Pojišťovna následně zahájí šetření pojistné události a v případě potřeby vás požádá o doplňující informace.
Při posuzování škodní události vychází pojišťovna z rizik, pro která jste si životní pojištění sjednali. Zároveň je dobré si předem prostudovat pojistné podmínky pro možné výluky z životního pojištění. V opačném případě strávíte spoustu času přípravou dokumentů a pojišťovna vám ve výsledku žádnou peněžní náhradu nepřizná.

Hlášení škodních událostí z životního pojištění: Jak nahlásit
Škodní událost můžete pojišťovně nahlásit:
- E-mailem (naskenované ve formátu PDF).
- Poštou na adresu pojišťovny (kontakt najdete na pojistné smlouvě nebo na webových stránkách pojišťovny).
- Prostřednictvím online formuláře. Mnoho pojišťoven dnes umožňuje nahlásit pojistnou událost přes speciální online formulář nebo přímo skrz klientský portál.
Hlášení škodních událostí z životního pojištění: Smrt pojištěného
Pokud je škodní událostí smrt pojištěného, žádá o uplatnění životního pojištění obmyšlená osoba, která je uvedena v pojistné smlouvě. Jestliže klient do smlouvy žádnou osobu neuvedl, pak podává hlášení o pojistné události osoba, která má nárok na dědictví.

Často se ptáte
-
Kde zjistím, na co se životní pojištění nevztahuje?
Informace o výlukách životního pojištění najdete v pojistných podmínkách zvolené pojišťovny. Mezi nejčastější výluky z životního pojištění patří pojistné události, ke kterým došlo v souvislosti s trestnou činností, účastí ve válečných konfliktech, duševní nemocí nebo také pojistné události, ke kterým došlo v souvislosti s užíváním omamných látek nebo při sebepoškozování. -
Kdo je pojištěným v životním pojištění?
Pojištěným je ten, na koho se životní pojištění vztahuje. Je to osoba, která získá peněžní plnění v případě pojistné události (s výjimkou smrti pojištěného, kdy peníze získá obmyšlená osoba nebo dědic). -
Kdo je obmyšlená osoba a proč ji do smlouvy uvést?
Jde o osobu, která má v případě smrti pojištěného nárok na pojistné plnění z životního pojištění. Ve smlouvě může být uvedena jmenovitě (např. Adam Novák) nebo příbuzenským vztahem k majiteli pojistné smlouvy (např. manželka). Pokud není obmyšlená osoba ve smlouvě zmíněna, řídí se pojišťovna při vyplácení pojistky občanským zákoníkem. -
Jak zrušit životní pojištění? Kdy ho mohu bez postihu vypovědět?
Životní pojištění můžete vypovědět do 14 dnů od sjednání smlouvy (v případě tzv. obchodu na dálku), do 2 měsíců od uzavření smlouvy, pokud vám v pojišťovně poskytli nepravdivé nebo neúplné informace, nebo 2 měsíce od uzavření smlouvy bez udání důvodu. Dále pak 3 měsíce od oznámení pojistné události, nebo kdykoli během trvání pojištění, jestliže se na výpovědi dohodnete s pojišťovnou. V případě životního pojištění od pojišťovny Metlife, které nabízí i Frenkee, můžete smlouvu vypovědět také 6 týdnů před koncem pojistného období.

